Folklore Poesi 2.0


Epilepsiljus klockan 03:00 på natten
Så du gjorde det igen.
Du gav dig ut på ännu ett estradäventyr
för att skriva den ultimata romanen tidlös, klasslös
och allt klockan 03:00 på natten.
Att "högmod går före fall" rör dig inte i ryggen, ty ingen kan
älska som du. Att istiden flåsar världen kallt i nacken och maskinerna stannar,
grödorna dör
och vattennivån stiger,
det mäktar inte att påverka dig genom de mörkt bepansrade fönstren som
omger din tillvaro.
Till hettan i stadens neonepilepsi och tillbaka igen
då våra promiskuösa nöjen slits ifrån oss.
Kaos råder, fönster krossas.
Skuggspelet spelar teater för mig på tegelmuren när jag tvingas ner
på knä i en väldigt pinsam ställning
p.g.a. min snedfylla. Det känns som att jag måste
kasta upp, men räddas.
Skuggteatern börjar ändra karaktär och sakteligen vänder
sitt förakt emot mig. Det skrämmer mig att den delade med sig
av sina mörkaste hemligheter från det förflutna
innan den förlorade kontrollen.
Så du gjorde det igen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback