Folklore Poesi 5.0


Vykort till Idealismen
Jag är början & slutet, Alfa Omega, mästare & gesäll.
Jag ska säga allt jag kan på tre nya språk, skriva min egen bibel.
Jag är mitt eget varumärke, jag är himmel och helvete, skapelsen & apokalypsen,
Edens Lustgård & Limbon.
När andra försöker, gör jag.
När andra debuterar, har jag redan gjort det.
Jag står över alla defenitioner, ni blev som jag & inte jag som blev som er.
Prislös, klasslös & känslolös.
Min tillvaro är ständigt matematiskt korrekt.
Jag får min vilja genomförd där 1 + 1 alltid
blir 2.
Jag har inga normer, jag är dom.
Som från himlen är jag er allsevige frälsare, er erotiske hänförare,
er pionjär, er påbörjare 
& er avslutare.
Mina dagens lögner är
morgondagens sanningar.
Alla rader,
Alla vägar, Alla val,
Alla böcker, Alla nöjen,
Alla barer, Alla sexlekar,
Alla färger, Allt hat,
Allt våld,
Allt beror
på mig.
Mitt namn är Tro & Vetande.
Glöm mig aldrig.

(skriven i direkt inspiration av Joakim Thåström)

Kommentarer
Postat av: Nicola Sacco

Imponerande Karl! Thåström i all ära, men det krävdes mycket för att få ihop dessa rader, tror jag. Du har iaf lyckats göra en mäktig dikt.

2009-07-14 @ 09:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback